Menu sluiten

Veel gestelde vragen

Bestelling

In de Belloya webshop kan je op eenvoudige wijze jouw bestelling plaatsen. De webshop biedt daarnaast nog enkele andere voordelen:

  • 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Veilig betalen
  • Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, de volgende dag al in huis
  • Gratis retourneren binnen 100 dagen
  • Gratis verzending


Hoe ben ik zeker dat ik tijdens het online shoppen de juiste maat kies?
Met behulp van onze maattabel weet je zo goed als zeker dat je de juiste maat kiest. 

Onderin elk product kan je bij ''meer informatie'' de lengte van het kledingstuk vinden. Onze kleding wordt ontworpen met een lossere fit in gedachten. Als je houdt van een getailleerde look, dan kan je een maat kleiner bestellen.


Mocht je na je aankoop toch niet helemaal tevreden zijn van de maat, kan je binnen de 100 dagen retourneren.

Hoe plaats ik een online bestelling?
Je kan het gewenste artikel eenvoudig bestellen door het artikel in de juiste kleur en maat te selecteren. Vervolgens plaats je het artikel in jouw winkelmandje door op ‘Toevoegen aan winkelmandje’ te klikken. Wanneer je alle gewenste artikelen hebt geselecteerd, klik je rechtsboven op ‘winkelmandje’. Hier vind je een overzicht van de door jou geselecteerde artikelen. Het is mogelijk om in jouw winkelmandje nog gegevens, zoals het aantal, te wijzigen of een artikel te verwijderen.

Hoe weet ik dat mijn bestelling definitief is geplaatst?
Wanneer je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen en jouw bestelling hebt bevestigd, ontvang je van ons een e-mail met daarin een bevestiging van jouw bestelling. Deze bevestigingsemail wordt verstuurd op het moment van afronding van de betaling.  Je bestelling wordt pas definitief geplaatst als je betaling afgerond is. Bij twijfel kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice op klantenservice@belloya.com.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Na het plaatsen van een bestelling is het niet meer mogelijk deze te annuleren of aan te passen. Je kan een bestelling terug sturen bij ontvangst waarna deze automatisch terugbetaald zal worden.

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
Belloya biedt je de mogelijkheid jouw bestelling op een adres naar keuze te laten leveren (thuis, op kantoor, bij een vriendin ...). Belloya levert artikelen in België, Nederland, Luxemburg en Duitsland. In Nederland via PostNL, in Belgie en Luxemburg via DPD. Levering is gratis. Voorlopig leveren we nog niet op een afhaalpunt.

Kan ik mijn bestelling opvolgen?
Kort na jouw bestelling krijg je van ons een e-mail met een bevestiging van jouw bestelling. Wanneer jouw pakje wordt verzonden, krijg je opnieuw een e-mail met een track & trace-link erin. Via die link kan je de weg die jouw pakje aflegt volgen.  

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd is?
Voor de status van de levering kan je je order opvragen aan de hand van de track & trace link die je toegestuurd werd. 

Wat als mijn bestelling niet aan de verwachtingen voldoet?
Indien een artikel niet aan je verwachtingen voldoet kan je dit gedurende 100 dagen kosteloos retourneren.
Meer informatie over retourneren en omruilen vind je hier.

Betaling

Is online bestellen veilig?
Ja. We nemen veiligheid zeer serieus en ons betalingsproces maakt gebruik van de meest geavanceerde coderingsmethoden. Alle gevoelige gegevens worden verzonden via een veilige SSL-verbinding (Secure Socket Layer), de industriestandaard, die ook wordt gebruikt voor online bankieren.

Worden mijn gegevens gedeeld met derden?
Je kan er zeker van zijn dat we nooit jouw persoonlijke gegevens met derden zullen delen, tenzij voor customer care doeleinden. Wij kunnen jouw persoonsgegeven doorgeven aan derden indien dit nodig is voor de voltooiing van jouw bestelling. Dit kan onder meer het transportbedrijf zijn, met de opdracht om jouw pakket te leveren.

Wat zijn de verschillende betaalmogelijkheden ?
Belloya aanvaardt diverse betaalwijzen om de betaling te vergemakkelijken, namelijk:
Creditcard, Visa, MasterCard en iDEAL. 

In Nederland kan je ook achteraf betalen met Klarna. Achteraf betalen is niet beschikbaar in België.

Hoe werkt achteraf betalen met Klarna?

Als Nederlandse klant kan je gebruikmaken van Klarna. Met deze betaalmethode betaal je pas voor de artikelen nadat je deze hebt ontvangen. We noemen dit dan ook 'achteraf betalen'. Aan deze betaalmethode zijn voor de klant geen kosten verbonden. Als je kiest voor de betaalmethode Klarna ontvang je na 2 dagen een factuur, je hebt dan 14 dagen de tijd om te betalen.  

Opgelet, achteraf betalen met Klarna is enkel beschikbaar in Nederland en Duitsland, niet in België en Luxemburg. Wil je een order plaatsen voor België of Luxemburg, doe dit dan via www.belloya.be en selecteer een andere betaalmethode. Klarna deelt geen klantgegevens met Belloya. Heb je vragen over jouw betaling via Klarna? Neem dan contact op met de Klarna-klantenservice.

Kan het zijn dat mijn creditcard geweigerd wordt?
Het kan gebeuren dat jouw creditcard geweigerd wordt. Dit kan zijn omwille van de volgende redenen:

  • Je kaart is niet meer geldig. Controleer de vervaldatum van je kaart.
  • Misschien is het saldo op je kaart ontoereikend. Vraag aan je bank welk bedrag je mag uitgeven.
  • Een van de gegevens die je invoerde is onjuist. Controleer of je de gegevens in de overeenkomstige velden correct hebt ingegeven.
  • Je hebt teveel pogingen ondernomen met de desbetreffende betaalmethode. Probeer opnieuw na 24 uur.

Probeer een andere betaalwijze als deze betaalmethode niet werkt of neem contact op met onze klantenservice. 

Kan het zijn dat mijn betaling bij Klarna geweigerd wordt?

Het kan gebeuren dat jouw Klarna betaling geweigerd wordt. Neem in dat geval contact op met Klarna. Probeer een andere betaalwijze als deze betaalmethode niet werkt of neem contact op met onze klantenservice


Levering

Wat is de leveringstermijn?

De leveringsbetrouwbaarheid van PostNL is 96% binnen 24 uur.

Maandag voor 21u

Dinsdag voor 21u

Woensdag voor 21u

Donderdag voor 21u

Vrijdag voor 21u

Zaterdag

Zondag

       

voor Nederland

Besteld voor:

Geleverd op:

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Dinsdag

Dinsdag       

voor België en Luxemburg

Besteld voor:

Maandag voor 21u

Dinsdag voor 21u

Woensdag voor 21u

Donderdag voor 21u

Vrijdag voor 21u

Zaterdag

Zondag


Geleverd op:

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Maandag

Dinsdag

Dinsdag      


Hoeveel kost de levering? 

De levering in België, Nederland en Luxemburg is gratis. 

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
Belloya biedt je de mogelijkheid jouw bestelling op een adres naar keuze te laten leveren (thuis, op kantoor, bij een vriendin ...).
Voorlopig leveren we nog niet of op een afhaalpunt. 

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd is?
Voor status van de levering kan je je order opvragen aan de hand van de track & trace link die je toegestuurd werd. Indien je order bevestigd is maar je deze link niet ontvangen hebt, gelieve contact op te nemen met de klantenservice.

Wat als ik er niet ben wanneer mijn pakje geleverd wordt?
In Nederland wordt het bij de buren afgeleverd of de volgende dag nogmaals door PostNL aangeboden. Na een 2de poging wordt het op het dichtstbijzijnde postkantoor afgeleverd waar je het op kan halen. Voor België en Luxemburg geldt dat als je niet thuis bent op het moment dat je pakketje wordt geleverd je naar DPD kunt bellen voor een nieuwe afspraak, of je kunt het pakketje ophalen bij een DPD Pickup Point. 

Wat als mijn bestelling niet aan de verwachtingen voldoet?
Indien een artikel niet aan jouw verwachtingen voldoet kan je dit gedurende 100 dagen kosteloos retourneren. Wij betalen dan de prijs van het artikel terug.

Wat als er een artikel ontbreekt in mijn bestelling?
Belloya bereidt jouw bestelling met de grootste zorg voor. Echter is het soms mogelijk dat de voorraad op de website niet correct was. Indien een artikel niet meer leverbaar is, ontvang je een brief bij de levering met een melding en wordt er automatisch een terugbetaling van dit artikel uitgevoerd, op dezelfde manier als je betaald hebt. Indien er een artikel ontbreekt en je hier geen bericht van gekregen hebt gelieve onze klantenservice te contacteren.

Levert Belloya ook in andere landen?
Belloya levert voorlopig enkel artikelen in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.

Wat als mijn order na het bestellen beschikbaar komt op de site met een verlaagde prijs?

Indien zich een prijswijziging voordoet binnen 14 dagen na je bestelling, kunnen wij het verschil kosteloos verrekenen. Gelieve hiervoor de klantenservice te contacteren.

Retour & Omruilen

Hoe kan ik een artikel dat ik online heb gekocht omruilen?
Een artikel dat je online hebt aangekocht, kan niet omgeruild worden voor een ander artikel. Wel kan je dit binnen de 100 dagen retourneren. Je hebt een herroepingsrecht termijn van 14 dagen er daarna gaan de 100 dagen bedenktijd in.

Hoe kan ik een artikel dat ik online heb gekocht retourneren?
Je hebt 100 dagen de tijd om items terug te sturen.
Hieronder vind je meer informatie over het hoe het in zijn werk gaat.

Verpak het artikel in de originele verpakking. Vul het retourdocument in en voeg het bij de artikelen die je terugstuurt. Het label dat je terugvindt op het retourdocument kleef je over het verzendlabel.
In Nederland kun je het bij ieder postkantoor afgeven om het retour te sturen. De locaties van de postkantoren vind je hier

In België kun je het pakket bij ieder DPD Parcelshop retour sturen. De locaties van deze Parcelshops vind je hier.

Belloya is niet verantwoordelijk voor pakketjes die op op een andere manier geretourneerd worden.

Kan ik iets terugsturen voor eender welke reden?
We willen dat je volledig tevreden bent met wat je koopt. Wanneer je niet 100 procent tevreden bent met je bestelling (de pasvorm is niet goed, het is niet wat je ervan verwachtte, ...) heb je 100 dagen de tijd om items terug te sturen.

Wat als er iets niet goed is aan mijn bestelling nadat de retourtermijn is verstreken?

Bij Belloya willen we dat je blij bent met de kwaliteit van je aankoop. Heb je een kledingstuk dat snel kapot is gegaan? Neem dan contact op met de Klantenservice, vermeld wat er mis is (bijvoorbeeld een gat in het materiaal) en voeg een foto toe van het probleem. Na beoordeling kan je je aankoop kosteloos retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug.

Binnen welke termijn moet ik mijn retour verzenden?
Je hebt 100 dagen de tijd om items terug te sturen. De items mogen in die tijd niet gedragen of gewassen zijn, en moeten geretourneerd worden in originele staat. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen. 

Kan ik mijn artikel ook omruilen voor een nieuw artikel?
Het is voor ons niet mogelijk om items te ruilen. Als je het geretourneerde artikel wenst te ruilen voor dezelfde stijl in een andere kleur of maat, vragen wij je vriendelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Hoe en wanneer zal mijn geld worden terugbetaald als ik een artikel retourneer?
Wij streven ernaar om jouw geld binnen de 14 dagen terug te storten, met gebruik van dezelfde betaalmethode. Wanneer dit gebeurt, krijg je een email om te bevestigen dat je retour volledig verwerkt is. 

Hoe en wanneer zal mijn geld worden terugbetaald als ik nog een factuur heb openstaan?

Als je nog een factuur hebt openstaan met betalingsachterstand dan storten wij niet terug, maar verrekenen we het bedrag. Als je met Klarna betaald hebt, krijg je een aangepaste factuur toegestuurd.

Overige vragen

Hoe en wanneer kan ik de klantenservice bereiken?
Je kan onze klantenservice per mail bereiken op klantenservice@belloya.com. We streven er naar om binnen 24u antwoord te geven op je vragen, met uitzondering van zon-en feestdagen.

Hoe kan ik me inschrijven op de nieuwsbrief?
Om op de hoogte te blijven van de nieuwigheden en acties, kan je je inschrijven via onze website, onderaan elke pagina. 

Hoe kan ik me uitschrijven op de nieuwsbrief?
Wens je niet langer nieuws van ons te ontvangen dan kan je je uitschrijven op de nieuwsbrief. Hierbij volstaat het om je via de nieuwsbrief die je reeds ontvangen hebt op de knop ‘’uitschrijven’’ te drukken..

Heeft Belloya ook geschenkbonnen?
Voorlopig heeft Belloya nog geen geschenkbonnen.

Ontvang onze nieuwsbrief